Lokalmøde i Fredensborg

Glade medlemmer fra København og Nordsjælland var samlet den 2. november 2014 og satte hinanden stævne ved et uformelt møde.

02-10-14Ikke mindre end 16 deltagere havde tilmeldt sig og talelysten var stor. Tre timer nærmest fløj af sted, men blev nøje omsat til kvalitetstid.

Fredensborg Bibliotek:

Foreningens repræsentant Frio Skytte havde udvalgt et egnet lokale på Fredensborg Bibliotek. Der kunne man tale helt frit og åbent med hinanden. På foreningens vegne bød Anne Grethe på et dejligt traktement.

Medlemmerne i centrum:

De fremmødte valgte selv, hvilke emner der var vigtigt at tage fat på. Alle bød ind og viste stor interesse for både at yde og nyde.

Kan man selv vælge neurolog?

Ja, spørgsmålene var mange, og det var en sand fornøjelse at se ”de gode svar” tone frem fra mørket. Fællesskabet virker.

Berørte emner:

Det blev til mange som eksempelvis: Hvilke hensyn skal der tages til børn, unge og ældre med narkolepsi? Hvordan man takler problemer i skolen, i fritidshjem, på lærepladsen og arbejdsmarkedet. At der er gode muligheder og særlige regler for studerende. Når man som ung skal vælge arbejdsområde, er det vigtigt at udvælge en jobtype, hvor ens sygdom ikke udgør et problem. Hvad man bør nævne og ikke bør nævne ved job søgning. Forholdsregler ved rejse i udlandet. Får du ikke tilstrækkelig hjælp ved din læge/neurolog, bør du finde en anden.

Ikke sidste gang:

Der var stor tilfredshed med mødet, og de fleste gav til kende, at de kommer igen når muligheden byder sig.